Logga all e-post i HubSpot

Nu kan du ställa in HubSpot att automatiskt logga all mejlkommunikation mellan användare och befintliga kontakter, inte bara svar.

Vad är nytt?

Administratörer i HubSpot kan nu aktivera regler som loggar all inkommande och utgående e-post mellan användare och befintliga kontakter i CRM:et, helt automatiskt. Funktionen innebär att även mejl som skickas från externa e-postklienter eller mobila enheter fångas upp, utan att användaren behöver komma ihåg att klicka på ”Logga”.

Du slipper därmed manuella moment och risken att viktig kommunikation går förlorad.

Varför är detta viktigt?

Tidigare har endast svar på redan loggade meddelanden fångats upp automatiskt. Det har gjort att många viktiga mejl, som skickats utanför HubSpot eller via mobilen, inte hamnat i CRM:et, vilket i sin tur skapat luckor i kontakthistoriken.

Den nya funktionen:

  • Minskar risken för missad information

  • Säkerställer att hela konversationer sparas

  • Gör CRM:et till en ännu mer komplett och pålitlig informationskälla

Hur fungerar det?

Gå till Inställningar → Objekt → Aktiviteter → Logga och spåra e-post och leta upp sektionen Regler för loggning av e-post från kontakter.

Standardläget är ”Logga endast svar”, men du kan nu ändra till ”Logga alla e-postmeddelanden”. Det innebär:

  • E-post som skickas från användare till kontakter loggas automatiskt

  • E-post som tas emot från kontakter loggas automatiskt

  • Mejladresser som inte finns som kontakter loggas inte (då behövs fortfarande BCC eller tillägg)

Alla loggade mejl attribueras sedan till rätt användare eller kontaktägare i CRM:et, enligt HubSpots prioriteringslogik.

Vem får tillgång?

Den nya loggregeln är tillgänglig i alla HubSpots hubbar och nivåer, utan extra kostnad.

Osäker på hur du kommer igång?

Det kan kännas snurrigt i början men vi hjälper förstås gärna till. Hör av dig så visar vi hur ni får ut det mesta av HubSpot.

Föregående
Föregående

Kundagenten kan nu hantera CRM-data

Nästa
Nästa

Förbättrad e‑posteditor i HubSpot