CRM för Service- & installationsföretag

Det gäller att vara effektiv. Som ett Service-/installationsföretag hanterar ni antagligen stora mängder ärenden parallellt – oavsett om det gäller offertförfrågningar eller om det rör sig om hantering av ett serviceärende från en existerande kund behöver hanteringen ske med minsta möjliga mängd handpåläggning.

På Cedeo har vi stora erfarenheter av att leverera CRM som täcker in hela flödet från inkommen förfrågan, offertgenerering, inbokning av installation/service samt vidare till fakturering i ert affärssystem. Kontakta oss så berättar vi mer.

Effektivisera hela kedjan.

Hantera inkommande förfrågningar snabbt och smidigt.

Med HubSpot Sales Hub strukturerar ni upp och effektiviserar er försäljning. Oavsett om det handlar om förfrågningar som kommer in via ett formulär på er hemsida eller upphandlingar ni hittar på olika anbudssajter kan HubSpot förenkla – och i vissa fall helt automatisera er hantering samt säkerställa en smidigt överlämning till teknikerna på fältet samt faktureringsunderlag in i ert affärssystem.

  • Cedeos paketering inkluderar samtliga funktioner i Sales Hub Starter samt kompletterande funktionalitet skapad med Cedeo Superpowers. Tillsammans möjliggöra det bland annat:

    • Anpassat orderformulär för säljare på språng

    • Smart pipeline för effektiv hantering av era affärer

    • Koppling till affärssystem för att synka order och produktregister

    • Offertverktyg för att snabbt skapa professionella offerter

    • Koppling till personligt Epost-konto för smidig loggning av mejl

    • Koppling till Kalender & Microsoft Teams för synk av möten och egen bokningssida

    • Mål- och Rapportverktyg för uppföljning och analys av sälj med egna nyckeltal

    • Kartfunktion för ruttplanering av kundmöten

    • Mobilapp för att komma åt all information på fältet

    Och mycket mer!

Full koll på alla ärenden.

Hantera era ärenden på ett smidigt sätt, oavsett om du sitter på kontoret eller är ute på fältet, och skapa ett register över alla era serviceobjekt för att kunna se all historik och skapa rapporter.

HubSpot Service Hub är samlingsnamnet för de verktyg som hjälper er att effektivisera – och automatisera – er servicehantering.

  • Cedeos paketering inkluderar samtliga funktioner i Service Hub Starter samt kompletterande funktionalitet skapad med Cedeo Superpowers. Tillsammans möjliggöra det bland annat:

    • AI-assistent för att besvara frågor från kund

    • SMS-tjänst för att påminna kund om kommande installation

    • Mobilapp för att hantera ärenden på språng

    • Gemensam inbox för att hantera inkommande konverationer från Epost, Formulär och Chatt

    • Formulär för felanmälan med automatisk koppling till Serviceobjekt

    • Smart ärendepipeline för strukturerad hantering av Serviceärenden och reklamationer

    • Register över Serienummer och Serviceobjekt för att hålla koll på garantitider samt koppla mot ärenden och affärer

    • Enkäter för att kunna spåra kundnöjdhet

    • Rapportverktyg för att kunna mäta och analysera

    Och mycket mer!

Professionell kommunikation med kund.

Med HubSpot Marketing Hub säkerställer ni en enhetlig kommunikation med era kunder.

Oavsett om det gäller enklare Epostmarknadsföring eller marknadsföring i flera kanaler har ni alla de verktyg ni behöver för att lyckas.

  • Cedeos paketering inkluderar samtliga funktioner i Marketing Hub Starter samt kompletterande funktionalitet skapad med Cedeo Superpowers. Tillsammans möjliggöra det bland annat:

    • Epostverktyg för Epost-kampanjer och Marketing Automation

    • Spårning av hemsidesbesökare

    • Formulärverktyg för intresseanmälan och nedladdning av dokument

    • Landningssidor och CTA-verktyg för att maximera konverteringarna

    • Rapportverktyg för uppföljning och analys

    • Koppling mot annonskonto på Google, Linkedin och Meta för att spåra resultat och beräkna ROI

    Och mycket mer!

Hela underlaget direkt in i affärssystemet!

Skapa upp en Order eller fakturaunderlag, eller synka över det som skapats till CRM-systemet.

Vi erbjuder kopplingar till flera av marknadens vanligaste ekonomi- och affärsystem så som Pyramid Business Studio, Fortnox med fler.

CRM för partihandel

Minna vet mer om CRM för Service- & installationsföretag.

Vill ni veta mer om hur vi kan få en CRM-lösning anpassad efter era behov och förutsättningar? Ta kontakt med Minna

Minna Väntönen
073-641 30 34
minna.vantonen@cedeo.se

Du kan också boka en demo via kalendern nedan!