CRM för Service- & installationsföretag

Det gäller att vara effektiv. Som ett Service-/installationsföretag hanterar ni antagligen stora mängder ärenden parallellt – oavsett om det gäller offertförfrågningar eller om det rör sig om hantering av ett serviceärende från en existerande kund behöver hanteringen ske med minsta möjliga mängd handpåläggning.

På Cedeo har vi stora erfarenheter av att leverera CRM som täcker in hela flödet från inkommen förfrågan, offertgenerering, inbokning av installation/service samt vidare till fakturering i ert affärssystem. Kontakta oss så berättar vi mer.

Effektivisera hela kedjan.

Hantera inkommande förfrågningar snabbt och smidigt.

Med HubSpot Sales Hub strukturerar ni upp och effektiviserar er försäljning. Oavsett om det handlar om förfrågningar som kommer in via ett formulär på er hemsida eller upphandlingar ni hittar på olika anbudssajter kan HubSpot förenkla – och i vissa fall helt automatisera er hantering samt säkerställa en smidigt överlämning till teknikerna på fältet samt faktureringsunderlag in i ert affärssystem.

  • Cedeos paketering inkluderar samtliga funktioner i Sales Hub Starter samt kompletterande funktionalitet skapad med Cedeo Superpowers. Tillsammans möjliggöra det bland annat:

    • Anpassat orderformulär för säljare på språng

    • Smart pipeline för effektiv hantering av era affärer

    • Koppling till affärssystem för att synka order och produktregister

    • Offertverktyg för att snabbt skapa professionella offerter

    • Koppling till personligt Epost-konto för smidig loggning av mejl

    • Koppling till Kalender & Microsoft Teams för synk av möten och egen bokningssida

    • Mål- och Rapportverktyg för uppföljning och analys av sälj med egna nyckeltal

    • Kartfunktion för ruttplanering av kundmöten

    • Mobilapp för att komma åt all information på fältet

    Och mycket mer!

Full koll på alla ärenden.

Hantera era ärenden på ett smidigt sätt, oavsett om du sitter på kontoret eller är ute på fältet, och skapa ett register över alla era serviceobjekt för att kunna se all historik och skapa rapporter.

HubSpot Service Hub är samlingsnamnet för de verktyg som hjälper er att effektivisera – och automatisera – er servicehantering.

  • Cedeos paketering inkluderar samtliga funktioner i Service Hub Starter samt kompletterande funktionalitet skapad med Cedeo Superpowers. Tillsammans möjliggöra det bland annat:

    • AI-assistent för att besvara frågor från kund

    • SMS-tjänst för att påminna kund om kommande installation

    • Mobilapp för att hantera ärenden på språng

    • Gemensam inbox för att hantera inkommande konverationer från Epost, Formulär och Chatt

    • Formulär för felanmälan med automatisk koppling till Serviceobjekt

    • Smart ärendepipeline för strukturerad hantering av Serviceärenden och reklamationer

    • Register över Serienummer och Serviceobjekt för att hålla koll på garantitider samt koppla mot ärenden och affärer

    • Enkäter för att kunna spåra kundnöjdhet

    • Rapportverktyg för att kunna mäta och analysera

    Och mycket mer!

Professionell kommunikation med kund.

Med HubSpot Marketing Hub säkerställer ni en enhetlig kommunikation med era kunder.

Oavsett om det gäller enklare Epostmarknadsföring eller marknadsföring i flera kanaler har ni alla de verktyg ni behöver för att lyckas.

  • Cedeos paketering inkluderar samtliga funktioner i Marketing Hub Starter samt kompletterande funktionalitet skapad med Cedeo Superpowers. Tillsammans möjliggöra det bland annat:

    • Epostverktyg för Epost-kampanjer och Marketing Automation

    • Spårning av hemsidesbesökare

    • Formulärverktyg för intresseanmälan och nedladdning av dokument

    • Landningssidor och CTA-verktyg för att maximera konverteringarna

    • Rapportverktyg för uppföljning och analys

    • Koppling mot annonskonto på Google, Linkedin och Meta för att spåra resultat och beräkna ROI

    Och mycket mer!

Hantera tillgångar
& serviceobjekt.

Med HubSpot by Cedeo får ni ett register över era serviceobjekt och tillgångar där ni kan logga historik, dokumentation och hantera garantitider.

Givetvis kan ni också koppla Kunder, Affärer och Serviceärenden till era produktindivider och på så sätt skapa en helhetsbild av era kundrelationer

Hela underlaget direkt in i affärssystemet!

Skapa upp en Order eller fakturaunderlag, eller synka över det som skapats till CRM-systemet.

Vi erbjuder kopplingar till flera av marknadens vanligaste ekonomi- och affärsystem så som Pyramid Business Studio, Fortnox med fler.

En svårslagen helhetslösning.

✔️ Branschanpassade funktioner

✔️ HubSpot Customer Platform

✔️ Cedeo Superpowers

✔️ Koppling till ert ekonomisystem

✔️ Fast månadsavgift & låg uppstartskostnad

Kraftfullt & prisvärt

Fast pris i en skalbar modell.

Vår branschanpassade konfiguration av HubSpot by Cedeo erbjuds till ett fast pris i form av ett Grundpaket för företaget samt en tillkommande kostnad per användare

Grundpaket

  • HubSpot Customer Platform Starter, inklusive:

    • 1 000 marknadsföringskontakter enligt HubSpots definition

    • 500 Breeze Credits enligt HubSpots definition

  • Cedeo Superpowers Anpassad inkl

    • Alla funktioner i Cedeo Superpowers Bas

    • Avancerad Automation

    • SMS

    • PDF-generator

    • ERP-koppling

    Läs mer om Cedeo Superpowers här

  • Färdiga kopplingar till ERP/ekonomisystem för att synka Kunder, Produkter, Order/Fakturor, med mera

1 995

SEK/mån

Användarpris

  • Licens för användaren i Sales Hub Starter, Service Hub Starter, Marketing Hub Starter, Content Hub Starter och Operations Hub Starter

    Går också att uppgradera till Professional och Enterprise, eller köpa utan användarlicens till ett anpassat användarpris

  • Tillgång till Cedeos egna supporttjänst för en personlig och kundapassad support på svenska

  • Dedikerad Customer Success Manager för just er instans samt stöd från våra konsulter i hur ni kan få ut ännu mer av HubSpot och Cedeos kompletterande funktioner

+395

SEK/mån

Vanliga frågor.

  • HubSpot by Cedeo är ett unikt erbjudande där vi kombinerar kraften av HubSpot med våra egna “Superpowers” samt våra tjänster för användarstöd och Customer Success. På så sätt kan vi erbjuda en både prisvärd och kraftfull helhetslösning i form av ett CRM som täcker in försäljning, marknadsföring och kundvård.

    HubSpot by Cedeo erbjuds också i en rad olika branschanpassade lösningar, samtidigt som ni såklart ges mängder med möjligheter till en helt skräddarsydd lösning för era behov

  • Cedeo Superpowers är en uppsättning funktioner och verktyg (eller superkrafter, som vi säger) som vi kan tillföra ert CRM för att skapa en mer avancerad och än mer anpassad lösning.

    Cedeo Superpowers är en viktig komponent i våra lösningar, inte minst i våra branschanpassade konfigurationer. Dessutom ger det er möjlighet att få egendefinierade funktioner för en än mer skräddarsydd lösning.

    Läs mer om dessa superkrafter och vad de innebär på denna länk. Där kan du också läsa mer om det vi kallar för “you name it-flöden”

  • I ovan angivna priser ingår HubSpot Customer Platform Starter (alltså Hubspots samtliga “hubbar” på Starter-nivå) samt Cedeo Superpowers i en anpassad paketering. Dessutom inkluderas användarsupport på svenska samt Customer Success Management.

    För mer information om innehåll klick på de olika delarna i prislistan ovan så får du en närmare förklaring av vad som avses

  • Givetvis! HubSpot by Cedeo erbjuds som standard med HubSpot Customer Platform Starter (alltså samtliga “hubbar” på Starter-nivå) samt Cedeo Superpowers, som tillför en rad funktioner som annars endast finns i HubSpots Professional-licenser. Dessutom ingår också möjligheter som helt saknas i HubSpot.

    Det går dock fint att köpa HubSpot by Cedeo med en annan, eller helt utan, HubSpot-licens. Vi har också erbjudanden för externa användare, som endast ska ha läsbehörighet i HubSpot samt tillgång till Superpowers-funktioner så som Checklistor eller rapportringsformulär.

    Kontakta oss för en anpassad offert

  • Vi har färdiga kopplingar till en rad olika ERP/affärssystem/ekonomisystem (samt även en rad andra stödsystem). Några exempel är:

    • Fortnox

    • Spiris (tidigare Visma Eekonomi)

    • Monitor ERP

    • Pyramid

    • Procountor

    • Björn Lundén

    • SAP

    • Microsoft Dynamics

    • Epicor

    Vi skapar också gärna nya kopplingar för er skull. Så länge det finns ett väldokumenterat API brukar det gå galant att skapa nya kopplingar och även i mer föråldrade system kan det ofta finnas lösningar.

    Vår grundinställning är också att kopplingen till ert affärsystem alltid ska ingå i angivna kostnader men vid mer avancerade lösningar eller väldigt svårjobbade system kan en ytterligare kostnad tillkomma. Har ni ett system som ej finns i listan ovan? Kontakta oss för en anpassad offert

  • Kopplingen till affärsystemet kan har olika funktionalitet och synka olika data beroende på vilket system det rör sig om samt även vilken av våra paketeringar som avses.

    Vi har samtidigt goda möjligheter att anpassa kopplingar efter era önskemål. Till exempel är synk av ytterligare fält sällan något problem alls och även synk av ytterligare objekt eller anpassad siktning för synk går ofta att ordna på ett smidigt sätt.

    Vår grundinställning är också att kopplingen till ert affärsystem alltid ska ingå i angivna kostnader men vid mer avancerade lösningar eller väldigt svårjobbade system kan en ytterligare kostnad tillkomma. Har särskilda krav på er ERP-koppling? Kontakta oss för en anpassad offert

  • Uppstartkostnaden är strukturerad på samma sätt som månadskostnaden, dvs med en grundavgift för företaget om 9 900kr samt en tillkommande avgift per användare (+1 900kr/anv). På så sätt kan vi erbjuda ett skalbart pris där mindre organisationer kan få en låg uppstart och större organisationer betalar lite mer men ändå får en form av volymrabatt.

    I uppstartskostnaden ingår allt det ni behöver för att komma igång, bland annat:

    • Grunduppsättning och konfiguration av HubSpot & Cedeo Superpowers

    • Import av Företag, Kontakter, Affärer och annan data från tidigare system

    • Koppling till affärssystem

    • Workshops för anpassning av verktyg och utbildning av administratörer & Superanvändare

    • Användaruppstart

    Lär mer om vårt onboardingpaket på denna länk

  • I uppstartskostnaden ingår allt det ni behöver för att komma igång, bland annat:

    • Grunduppsättning och konfiguration av HubSpot & Cedeo Superpowers

    • Import av Företag, Kontakter, Affärer och annan data från tidigare system

    • Koppling till affärssystem

    • Workshops för anpassning av verktyg och utbildning av administratörer & Superanvändare

    • Användaruppstart

    Lär mer om vårt onboardingpaket på denna länk

CRM för partihandel

Minna vet mer om CRM för Service- & installationsföretag.

Vill ni veta mer om hur vi kan få en CRM-lösning anpassad efter era behov och förutsättningar? Ta kontakt med Minna

Minna Väntönen
073-641 30 34
minna.vantonen@cedeo.se

Du kan också boka en demo via kalendern nedan!