CRM för Tech & SaaS-bolag

Visa upp er från er rätta sida.

Det är högre krav på er. Som ett techbolag i dagens klimat är pressen stor att leverera, men också att vara i framkant när det kommer till marknadsföring, försäljning och kundvård.

Kanske är det ni själva som driver kravbilden, kanske är det marknaden, oavsett vad vill vi på Cedeo hjälpa er att överträffa de förväntningar som satts på er och se till så att ni får visa upp er från er rätta sida

Kraftfulla verktyg för både Sales Executive och BDR.

Ge era säljare tillgång till de främsta säljstödsverktygen som stöttar alla roller genom hela säljprocessen.

Med HubSpot Sales Hub får ert säljteam en verktygslåda fylld med möjligheter som hjälper er att strukturera säljprocessen, säkerställa att era representanter följer er playbook samt förenkla deras vardag genom att automatisera loggning och repetitiva uppgifter.

  • Cedeos paketering inkluderar samtliga funktioner i Sales Hub Starter samt kompletterande funktionalitet skapad med Cedeo Superpowers. Tillsammans möjliggöra det bland annat:

    • Smart pipeline med koppling till ert affärssystem för effektiv hantering av era affärer

    • Koppling till personligt Epost-konto för smidig loggning av mejl

    • Koppling till Kalender & Microsoft Teams för synk av möten och egen bokningssida

    • Mål- och Rapportverktyg för uppföljning och analys av sälj med egna nyckeltal

    • Avtalshantering för strukturerad hantering av era avtal och stående intäkter

    Och mycket mer!

    Givetvis går det också att uppgrader till Sales Hub Professional för att få tillgång till ytterligare möjligheter (även om ni med Cedeo Superpowers redan har tillgång mycket som annars ej är möjligt i Starter).

Ett verktyg för att hantera alla kanaler

Med HubSpot HubSpot Marketing Hub hanterar ni all er annonsering, alla era Epostutskick, webinar och events i ett verktyg.

Samla data från alla relevanta källor, personifiera och anpassa i ett användarvänligt gränssnitt som kommer bli er marknadsavdelnings främsta resurs.

  • Cedeos paketering inkluderar samtliga funktioner i Marketing Hub Starter samt kompletterande funktionalitet skapad med Cedeo Superpowers. Tillsammans möjliggöra det bland annat:

    • Epostverktyg för Epost-kampanjer och Marketing Automation

    • Spårning av hemsidesbesökare

    • Formulärverktyg för intresseanmälan och nedladdning av dokument

    • Landningssidor och CTA-verktyg för att maximera konverteringarna

    • Rapportverktyg för uppföljning och analys

    • Koppling mot annonskonto på Google, Linkedin och Meta för att spåra resultat och beräkna ROI

    Och mycket mer!

    Givetvis går det också att uppgrader till Marketing Hub Professional för att få tillgång till ytterligare möjligheter .

Ge er Support och Customer Success superkrafter

Hantera alla era inkommande ärenden på ett strukturerat sätt enligt ITIL. Ge er Support avlastning av en AI-assistent och hjälp ert Customer Success-team hjälp att prioritera rätt kunder.

Med HubSpot Service Hub har ni allt ni behöver för att minimera churn och ta kundupplevelsen till nästa nivå.

  • Cedeos paketering inkluderar samtliga funktioner i Service Hub Starter samt kompletterande funktionalitet skapad med Cedeo Superpowers. Tillsammans möjliggöra det bland annat:

    • AI-assistent för att besvara frågor från kund

    • Gemensam inbox för att hantera inkommande konverationer från Epost, Formulär och Chatt

    • Formulär för registrering av serviceärenden

    • Smart ärendepipeline för strukturerad hantering av Serviceärenden och reklamationer

    • Enkäter för att kunna spåra kundnöjdhet

    • Rapportverktyg för att kunna mäta och analysera

    Och mycket mer!

    Givetvis går det också att uppgrader till Service Hub Professional för att få tillgång till ytterligare möjligheter .

Hantera avtal direkt i HubSpot

Med HubSpot by Cedeo ingår vår avtalshantering som ger er full kontroll över era avtal direkt i HubSpot!

Lösningen går också att koppla till ert ekonomisystem för att hantera fakturering

Förenkla fakturering och MRR-rapportering.

Vi erbjuder en rad färdiga kopplingar till flera av de vanligaste affärssystemen så som Visma E-ekonomi, Microsoft Dynamics, SAP, Fortnox med fler.

Dessutom kan vi förenkla er MRR-hantering och rapportering genom vår lösning i HubSpot.

En svårslagen helhetslösning.

✔️ Branschanpassade funktioner

✔️ HubSpot Customer Platform

✔️ Cedeo Superpowers

✔️ Avtalshantering i HubSpot

✔️ Koppling till ert ekonomisystem

✔️ Fast månadsavgift & låg uppstartskostnad

Kraftfullt & prisvärt

Fast pris i en skalbar modell.

Vår branschanpassade konfiguration av HubSpot by Cedeo erbjuds till ett fast pris i form av ett Grundpaket för företaget samt en tillkommande kostnad per användare

Grundpaket

  • HubSpot Customer Platform Starter, inklusive:

    • 1 000 marknadsföringskontakter enligt HubSpots definition

    • 500 Breeze Credits enligt HubSpots definition

  • Cedeo Superpowers Anpassad inkl

    • Alla funktioner i Cedeo Superpowers Bas

    • Avancerad Automation

    • ERP-koppling

    Läs mer om Cedeo Superpowers här

  • Hantering av era avtal och återkommande intäkter direkt i HubSpot

    Läs mer om Avtalshantering i HubSpot här

  • Färdiga kopplingar till ERP/ekonomisystem för att synka Kunder, Produkter, Order/Fakturor, med mera

1 995

SEK/mån

Användarpris

  • Licens för användaren i Sales Hub Starter, Service Hub Starter, Marketing Hub Starter, Content Hub Starter och Operations Hub Starter

    Går också att uppgradera till Professional och Enterprise, eller köpa utan användarlicens till ett anpassat användarpris

  • Tillgång till Cedeos egna supporttjänst för en personlig och kundapassad support på svenska

  • Dedikerad Customer Success Manager för just er instans samt stöd från våra konsulter i hur ni kan få ut ännu mer av HubSpot och Cedeos kompletterande funktioner

+395

SEK/mån

Vanliga frågor.

  • HubSpot by Cedeo är ett unikt erbjudande där vi kombinerar kraften av HubSpot med våra egna “Superpowers” samt våra tjänster för användarstöd och Customer Success. På så sätt kan vi erbjuda en både prisvärd och kraftfull helhetslösning i form av ett CRM som täcker in försäljning, marknadsföring och kundvård.

    HubSpot by Cedeo erbjuds också i en rad olika branschanpassade lösningar, samtidigt som ni såklart ges mängder med möjligheter till en helt skräddarsydd lösning för era behov

  • Cedeo Superpowers är en uppsättning funktioner och verktyg (eller superkrafter, som vi säger) som vi kan tillföra ert CRM för att skapa en mer avancerad och än mer anpassad lösning.

    Cedeo Superpowers är en viktig komponent i våra lösningar, inte minst i våra branschanpassade konfigurationer. Dessutom ger det er möjlighet att få egendefinierade funktioner för en än mer skräddarsydd lösning.

    Läs mer om dessa superkrafter och vad de innebär på denna länk. Där kan du också läsa mer om det vi kallar för “you name it-flöden”

  • I ovan angivna priser ingår HubSpot Customer Platform Starter (alltså Hubspots samtliga “hubbar” på Starter-nivå) samt Cedeo Superpowers i en anpassad paketering. Dessutom inkluderas användarsupport på svenska samt Customer Success Management.

    För mer information om innehåll klick på de olika delarna i prislistan ovan så får du en närmare förklaring av vad som avses

  • Givetvis! HubSpot by Cedeo erbjuds som standard med HubSpot Customer Platform Starter (alltså samtliga “hubbar” på Starter-nivå) samt Cedeo Superpowers, som tillför en rad funktioner som annars endast finns i HubSpots Professional-licenser. Dessutom ingår också möjligheter som helt saknas i HubSpot.

    Det går dock fint att köpa HubSpot by Cedeo med en annan, eller helt utan, HubSpot-licens. Vi har också erbjudanden för externa användare, som endast ska ha läsbehörighet i HubSpot samt tillgång till Superpowers-funktioner så som Checklistor eller rapportringsformulär.

    Kontakta oss för en anpassad offert

  • Vi har färdiga kopplingar till en rad olika ERP/affärssystem/ekonomisystem (samt även en rad andra stödsystem). Några exempel är:

    • Fortnox

    • Spiris (tidigare Visma Eekonomi)

    • Monitor ERP

    • Pyramid

    • Procountor

    • Björn Lundén

    • SAP

    • Microsoft Dynamics

    • Epicor

    Vi skapar också gärna nya kopplingar för er skull. Så länge det finns ett väldokumenterat API brukar det gå galant att skapa nya kopplingar och även i mer föråldrade system kan det ofta finnas lösningar.

    Vår grundinställning är också att kopplingen till ert affärsystem alltid ska ingå i angivna kostnader men vid mer avancerade lösningar eller väldigt svårjobbade system kan en ytterligare kostnad tillkomma. Har ni ett system som ej finns i listan ovan? Kontakta oss för en anpassad offert

  • Kopplingen till affärsystemet kan har olika funktionalitet och synka olika data beroende på vilket system det rör sig om samt även vilken av våra paketeringar som avses.

    Vi har samtidigt goda möjligheter att anpassa kopplingar efter era önskemål. Till exempel är synk av ytterligare fält sällan något problem alls och även synk av ytterligare objekt eller anpassad siktning för synk går ofta att ordna på ett smidigt sätt.

    Vår grundinställning är också att kopplingen till ert affärsystem alltid ska ingå i angivna kostnader men vid mer avancerade lösningar eller väldigt svårjobbade system kan en ytterligare kostnad tillkomma. Har särskilda krav på er ERP-koppling? Kontakta oss för en anpassad offert

  • Uppstartkostnaden är strukturerad på samma sätt som månadskostnaden, dvs med en grundavgift för företaget om 9 900kr samt en tillkommande avgift per användare (+1 900kr/anv). På så sätt kan vi erbjuda ett skalbart pris där mindre organisationer kan få en låg uppstart och större organisationer betalar lite mer men ändå får en form av volymrabatt.

    I uppstartskostnaden ingår allt det ni behöver för att komma igång, bland annat:

    • Grunduppsättning och konfiguration av HubSpot & Cedeo Superpowers

    • Import av Företag, Kontakter, Affärer och annan data från tidigare system

    • Koppling till affärssystem

    • Workshops för anpassning av verktyg och utbildning av administratörer & Superanvändare

    • Användaruppstart

    Lär mer om vårt onboardingpaket på denna länk

  • I uppstartskostnaden ingår allt det ni behöver för att komma igång, bland annat:

    • Grunduppsättning och konfiguration av HubSpot & Cedeo Superpowers

    • Import av Företag, Kontakter, Affärer och annan data från tidigare system

    • Koppling till affärssystem

    • Workshops för anpassning av verktyg och utbildning av administratörer & Superanvändare

    • Användaruppstart

    Lär mer om vårt onboardingpaket på denna länk

HubSpot CRM för Tech och SaaS

Minna vet mer om CRM för Tech & SaaS

Vill ni veta mer om hur vi kan få en CRM-lösning anpassad efter era behov och förutsättningar? Ta kontakt med Minna

Minna Väntönen
073-641 30 34
minna.vantonen@cedeo.se

Du kan också boka en demo via kalendern nedan!