Bra marknadsföring handlar om flera olika saker, men i grund och botten handlar det om att ha något att säga. Hur man sedan förmedlar sitt budskap kan skilja sig åt, både när det kommer till tonalitet och format.
På denna sida fokuserar vi på innehållet och har här samlat en rad olika innehållstyper i syfte att visa upp exempel och inspirera.
Kunskapsartikel.
Kunskapsartikeln är en av de viktigaste delarna i Inbound Marketing och har som syfte att bygga er trovärdighet inom era ämnen samt vägleda kunden genom sin köpresa.
Kunskapsartikeln är ofta tidsbeständlig och är därför också ofta en god investering. Det är också ett format som sökmotorer, både traditionella och AI-styrda, generellt sätt belönar och som hjälper er att ranka högt. Dessutom är den utmärkt som underlag för egna AI-agenter
Nyhetsartikel / Pressmeddelande.
Låt oss hjälpa er att sammanställa underlaget till ert nyhetsbrev eller sammanställa ett pressmeddelandet format anpassat för att maximera möjligheten att en nyhetsbyrå plockar upp er nyhet.
Vi står för text och kan också bistå med bilder – samt såklart se till så att allt skickas ut till rätt mottagare – oavsett om det ska ske via e-post eller i andra kanaler
Referenscase – kund.
Det är inte fel att skryta, men det är ännu bättre att låta sina kunder göra det åt er. Låt oss hjälpa er att skapa referenscase för era främsta kunder och uppdrag.
Vi tar fram frågebatteri, genomför intervju och sammanställer artikel. Självklart kan vi också hjälpa er att lägga upp citat på er hemsida samt sprida innehållet i andra format så som ett bildspel samt via e-post
Landningssida.
Landningssidan används som målsida för er kampanj eller erbjudande. Syftet är att presentera ert erbjudande samt att maximera konverteringarna.
Givetvis kan vi också hjälpa er med andra delar av kampanjen, så som annons och epostutskick eller andra aktiviteter och innehåll
Intervju av medarbetare.
Presentera er nya rekrytering på ett professionellt sätt, hjälp era kunder att lära känna era representanter eller gör en intervjuer som bygger er personal som experter i ämnen och områden som ni jobbar inom.
Intervjun av medarbetaren är ett enkelt men väldigt uppskattat format som ofta har stor räckvidd på sociala medier
Bildspel.
Kanske har vi sparat det bästa till sist, för ett bildspel är verkligen ett utmärkt sätt att nå ut med ett budskap.
Bildspelet väcker intresse och lockar till interaktioner och är ofta den innehållstyp som går bäst på sociala medier. Ett bildspel är dessutom ett utmärkt sätt återanvända gammalt innehåll.