Förenklad försäljning och marknadsföring för SirLED

SirLED AB är ett svenskt företag som erbjuder LED-lösningar till en rad olika användningsområden, så som kontor, industrilokaler och idrottsanläggningar. Med produktutveckling, tillverkning och lager i södra Stockholm kan man erbjuda högkvalitativa lösningar anpassade efter kundernas specifika behov, vilket lett till en stor mängd återkommande kunder.

Samtidigt har man som många mindre företag haft svårt att nå ut med sitt erbjudande. Genom åren har man lagt mycket tid och pengar på sökmotoroptimering samt gjort några riktade marknadsföringsinsatser, men utan att kunna se att det lett till fler förfrågningar eller affärer.

Möjligheterna att följa upp effekterna av sina aktiviteter och anpassa marknadsföring efter hur kunderna interagerar med hemsida, epostutskick och liknande var också begränsade. Man ville därför få hjälp med att ta fram en ny strategi för sin digitala marknadsföring som kunde ge tydligare effekter.

-        Jag ville veta vad man kunde göra mer och få hjälp från någon som kunde lite mer kring vilka möjligheter som fanns i andra digitala verktyg, säger Olle Sirén, VD och grundare på SirLED.

SirLED valde att ta hjälp från Cedeo som fick i uppdrag att ta fram en digital marknadsföringsstrategi där man kunde dra nytta av den funktionalitet som finns att tillgå på marknaden för att effektivisera sin marknadsföring och samtidigt kunde använda mycket av det som man redan investerat i.

SirLED_Logo_PNG_Original.png
SirLED erbjuder kundanpassade LED-lösningar till en rad olika användningsområden, så som kontor, industrilokaler och idrottsanläggningar

SirLED erbjuder kundanpassade LED-lösningar till en rad olika användningsområden, så som kontor, industrilokaler och idrottsanläggningar

Arbetet inleddes med en genomgång av företagets erbjudande samt en förenklad målgruppsanalys. Därefter kartlades förutsättningarna, både utifrån vilken information man ville kommunicera till vem, samt utifrån de resurser man hade på plats i form av systemstöd, plattformar samt även egna kompetenser. Utifrån ovan diskuterades nya sätt att nå ut till potentiella kunder och en lista över anpassningar i existerande verktyg samt behov av ny funktionalitet togs fram.

För att täcka de behov man identifierat valde man att implementera ett Marketing Automation-verktyg, som kopplades ihop med hemsida och ett antal andra plattformar/datakällor för att kunna skapa bättre insikter kring sin marknadsföring. Verktyget man valde kunde också fungera som ett stöd i säljprocessen och anpassades också så att det automatiskt kunde sköta viss kundkontakt samt hantera viss administration i och kring sälj och marknadsföring.

Och SirLED är nöjda med den hjälp de fått.

-        Cedeo var väldigt duktiga i att sätta sig in i verksamheten och vilket behov vi hade. De var också väldigt drivande och måna om att få till en lösning som verkligen passade oss.

Föregående
Föregående

Cedeo lanserar Kunskapsbanken

Nästa
Nästa

Back on Track återtog kontrollen över IT